14 febbraio 2009

Ragusa, maailman ihanin kaupunki

Olen kirjoittanut englanniksi ja italiaksi, mutta en koskaan suomeksi. On jo korkea aika kirjoittaa Ragusasta suomeksi.

Ragusa, joka sijaitsee Sisilian kaakkoispuolella, on minun kotikaupunki, ja totta kai mun mielestä maailman ihanin kaupunki.


Näytä suurempi kartta

Miksi Ragusa on niin erityinen (Ragusa e' speciale)? En osa sanoa. Yritin selittää syyn mun aiemmassa italiankielisessa blogikirjoituksessa, joka on ilman muuta minun suosikki. "Blog-Posti" oli niin hyvä, että sisilialainen paikallislehti otti ja julkaisi sen lehdessä!

Miksi Ragusa on erityinen?
Ragusa on erityinen koska jokainen kivi muistuttaa minua tapahtumasta menneisyydessä. Kun asuin vielä siellä, en ymmärtänyt miten kaunis Ragusa voi olla. Ragusan helmi on vanhakaupunki, eli Ragusa Ibla. Ragusa Ibla on maaginen kaupunki, jos kävelet pienillä kujilla tunnet olevasi toisessa maailmassa. Ragusa Ibla illalla valoineen on jotakin aivan fantastista.

Muutamia kuvia Ragusasta:

Ragusa Ibla illalla, kuin Presepe


Kotona, mulla on iso valokuva tästä maisemasta, ja joka päivä katson sitä kuvitellen,
että olen vielä Ragusassa.


Ragusa Ibla, toinen näkymä

Ragusa Iblan Tuomiokirkko, S. Giorgio, barokkityylin mestariteos,
UNESCOn maailmanperintökohde


Muutamia linkkejä Ragusasta:


Etichette:

1 Comments:

Blogger SuomItaly said...

Hienoja maisemia!!!!

15/2/09 18:45  

Posta un commento

<< Home